Huono takuu puhelimilla


  • Uusi käyttäjä
  • 2 kommenttia
En enää taida ainakaan teiltä ostaa puhelinta, kun valmistusvirheestä johtuvat vauriot eivät mene takuun piikkiin.

Kyllä, laitteessa on materiaalinen vaurio. Liila väri vasemmassa yläkulmassa, joka alkoi pienestä ja kasvaa päivittäin. Huomasin sen ensimmäisen kerran eräänä aamuna, kun olin lähdössä töihin. Se siis varmasti johtuu valmistusvirheestä, koska ei ollut käytössä kun ongelma alkoi.

Puhelin ei ole uinut missään eikä myöskään heitetty seinään tai pudonnut korkealta.

Valmistusvirhe myös siinä tapauksessa, jos ei kestä normaalia rauhallista elämää.

Inhottavaa toimintaa, että minulta veloitetaan lisäksi 35 euroa,kun ei mennyt takuun piikkiin.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Ei sillä jälleenmyyjällä ole mitään merkitystä näissä asioissa. Jälleenmyyjällä ei ole oikeutta päättää siitä, meneekö laitteessa oleva vika takuun piiriin vai ei. Tämän päättää valmistajan / maahantuojan valtuuttama huolto tutkittuaan laitteen.

Valmistajat määrittävät tuotteilleen takuun ja sen rajoitukset. Näyttöviat ovat yleisesti sellaisia, jotka eivät mene takuun piiriin. Riittää, että näyttöön on kohdistunut pientä puristusta (esim. taskussa ollessa). Jo tämä voi vaurioittaa näyttöä.

Olisit siis saanut saman tuomion vaikka olisit ostanut puhelimen vaikkapa Gigantista, Powerista tai toiselta operaattorilta.

Myöskään puhelimella ei ole merkitystä näissä tapauksissa. Takuun rajoitukset ovat yhtä tiukkoja kaikilla valmistajilla.
Okei, kiitos tiedosta. Harmittaa vaan, kun en tosiaan viitsi käytetyn puhelimen näyttöä uusia yli satasella, ja joudun kuitenkin maksamaan vaikken näyttöä uusisikaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Huollot veloittavat käytännössä aina jonkinlaisen maksun työstä / tarkistuksesta, kun todettu vika ei kuulu takuuseen. Tuo summa vaihtelee tuotteesta ja huollosta riippuen noin 20-170€ välimaastossa. Lasku saattaa tulla myös ns. turhista huolloista, eli tapauksista, jossa laitteesta ei kyetä löytämään minkäänlaista vikaa.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Muistutan edelleen että takuuaikana näyttötaakka virheellisestä käytöstä on huollolla /valmistajalla
ei asiakkaalla mutta jos takuuaika on mennyt niin virhevastuussa näyttötaakka on asiakkaalla
tässä kuluttajaneuvonnan yhteystiedot jos haluat jos et ole tyytyväien tuomioon
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2017/viikon-vinkki-myyja-vastaa-tuotteen-virheesta/
Ahaa, kiitos tuostakin tiedosta!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
mmalinen kirjoitti:

Muistutan edelleen että takuuaikana näyttötaakka virheellisestä käytöstä on huollolla /valmistajalla
ei asiakkaalla mutta jos takuuaika on mennyt niin virhevastuussa näyttötaakka on asiakkaalla
tässä kuluttajaneuvonnan yhteystiedot jos haluat jos et ole tyytyväien tuomioon
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2017/viikon-vinkki-myyja-vastaa-tuotteen-virheesta/



Mobylife, joka noita suurimpia merkkejä huoltaa, dokumentoi takuun piiriin kuulumattomia vikoja. Itselläni on tullut vastaan useampikin tapaus, jossa asiakas on kiistänyt puhelimen saaneen sille kuulumatonta kohtelua (esim. kosteusvauriot). Huollolla on ollut näyttää kuvaa vaurioituneesta komponentista, jossa näkyy esimerkiksi juurikin kosteusvaurio.

Käytännössä lähes kaikissa tapauksissa, jotka itselleni on tullut vastaan, on huollolla ollut osoittaa kuvien tai jopa videoiden perusteella fyysisesti vaurioitunut komponentti. Fyysisesti vaurioitunut komponentti kumoaa takuun automaattisesti.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Dj_God kirjoitti:

mmalinen kirjoitti:

Muistutan edelleen että takuuaikana näyttötaakka virheellisestä käytöstä on huollolla /valmistajalla
ei asiakkaalla mutta jos takuuaika on mennyt niin virhevastuussa näyttötaakka on asiakkaalla
tässä kuluttajaneuvonnan yhteystiedot jos haluat jos et ole tyytyväien tuomioon
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2017/viikon-vinkki-myyja-vastaa-tuotteen-virheesta/



Mobylife, joka noita suurimpia merkkejä huoltaa, dokumentoi takuun piiriin kuulumattomia vikoja. Itselläni on tullut vastaan useampikin tapaus, jossa asiakas on kiistänyt puhelimen saaneen sille kuulumatonta kohtelua (esim. kosteusvauriot). Huollolla on ollut näyttää kuvaa vaurioituneesta komponentista, jossa näkyy esimerkiksi juurikin kosteusvaurio.

Käytännössä lähes kaikissa tapauksissa, jotka itselleni on tullut vastaan, on huollolla ollut osoittaa kuvien tai jopa videoiden perusteella fyysisesti vaurioitunut komponentti. Fyysisesti vaurioitunut komponentti kumoaa takuun automaattisesti.

En väitä vastaan kirjoitin van että huollolla on todistustaakka jos takuu on voimassa eli jos huolto/valmistaja pystyy toistaan että laitetta on kohdeltu vastoin takuu ehtoja niin silloin takuu ei tietenkään korvaa
inhottaa vaan asenteesi että asiakas on aina väärässä etkä viittinyt mainita että huollon pitää todistaa asiakkaan kohdelleen laitetta vastoin takuuehtoja
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Dj_God kirjoitti:

Huollot veloittavat käytännössä aina jonkinlaisen maksun työstä / tarkistuksesta, kun todettu vika ei kuulu takuuseen. Tuo summa vaihtelee tuotteesta ja huollosta riippuen noin 20-170€ välimaastossa. Lasku saattaa tulla myös ns. turhista huolloista, eli tapauksista, jossa laitteesta ei kyetä löytämään minkäänlaista vikaa.



Kyllähän jokaisen huoltoyrityksen pitää tekemästään työstä korvaus saada, tulkoon se sitten valmistajalta (takuuhuollot) tai loppuasiakkaalta (ei-takuu tapaukset). Ilmaista työvoimaa ei vain ole olemassa ja jollain ne palkatkin pitää maksaa.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Pitää muistaa myös se että huolto on myös kyseisen merkin edustaja asiakkaalle päin
siksi huollon pitäisi kohdella asiakasta kunnioittavasti tai muuten voi käydä niin että asiakas vaihtaa merkkiä huonon palvelun takia
asiakkaalle
siksikin on hyvä kertoa selkeesti miksi laiteen korjaus ei mene takuuseen eikä lähtee syytteleen asiaskasta noin periaatteen vuoksi hyvä asiakaspalvelu on kaikken a ja o
erityisen hyvä asiakaspalvelu muistetaan ja varsinkin huono asiakaspalvelu muistetaan

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)