Vastattu

Kevottoman tuotteen palautus tai vaihto


  • Uusi käyttäjä
  • 1 kommentti
Ostin One Plus 3:n viime lokakuussa ja nyt jo 3-4 luuri menossa! Yksikään ei ole tippunut 50cm korkeammalta ja aina on ollut suojakalvot sekä näyttöä suojaava kuori! Puhelimen ostin vuoden osarilla ja sehän on kohta maksettu.
(Aiemmin oli 3-400e Xperia)
Kaikista siis näytöt hajonneet kun hyöhen on tippunut päälle :) lähestulkoon!! Sapettaa maksaa omavastuita S.T:lle ja hävittää kuvia,numeroita SEKÄ MINUN HENK.KOHT.TIETOJA-AIVAN,EIVÄT NE HAJOA KOTONA,JOSSA VOI LAITTAA LATURIIN JA TOISELLA LAITTEELLA TYHJENTÄÄ OMAELISASTA TMV.

ONKO MUILLA KOKEMUKSIA? OLIN YHTEYDESSÄ KULUTTAJASUOJA-ASIAMIEHEEN JA SIELTÄ SANOTTIIN,ETTÄ KAIKKI PERUSTEET KAUPAN PURKUUN ON,KUNHAN OTAN VIELÄ UUDEN Sq.Tr:lta ja vien sen liikkeeseen!

Harmi,sillä muuten puhelin on loistava!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 16 kesäkuu 2017, 12:00

Dj_God kirjoitti:

Tom3-80 kirjoitti:

Ostin One Plus 3:n viime lokakuussa ja nyt jo 3-4 luuri menossa! Yksikään ei ole tippunut 50cm korkeammalta ja aina on ollut suojakalvot sekä näyttöä suojaava kuori!

Kaikista siis näytöt hajonneet kun hyöhen on tippunut päälle :) lähestulkoon!!



Mikäli puhelin on päässyt tippumaan yhden tai useamman kerran ja näyttö on vaurioitunut näiden pudotusten seurauksena, ei operaattorilla periaatteessa ole perusteita vaihtaa puhelinta uuteen. Putoamisesta johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin. Ei vaikka puhelin olisi kuinka suojattu kuorilla, suojalaseilla yms. tarvikkeilla.

Tilanne olisi toinen, jos esim. joku puhelimen komponentti lopettaisi toimintansa itsestään ja puhelin huollettaisiin takuun piiriin kerta toisensa jälkeen saman vian takia. Tällöin operaattorille voisi muodostua velvollisuus vaihtaa puhelin uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.



Juurikin noin niinkun dj_god sanoi. :)
SquareTraden vakuutusehdoissa kerrotaan, että 12kk aikana tehdään maksimissaan kaksi vaihtoa.
Myös jos olet hyödyntänyt tuota heidän vaihtopalvelua niin valmistajan takuu purkautuu, eikä näin ollen jatkossa huolto/vaihdot tapahdu Elisan/valmistajan kautta vaan SquareTraden. SquareTrade takaa 24kk takuun heidän vaihtamalleen laitteelle. Elisa ei enää tässä ole siis osallisena, eikä vaihtoja/huoltoja voida tehdä. Elisan liikkeeseen siis SqaureTradelta saadun laitteen kiikuttaminen ei auta.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Tom3-80 kirjoitti:

Ostin One Plus 3:n viime lokakuussa ja nyt jo 3-4 luuri menossa! Yksikään ei ole tippunut 50cm korkeammalta ja aina on ollut suojakalvot sekä näyttöä suojaava kuori!

Kaikista siis näytöt hajonneet kun hyöhen on tippunut päälle :) lähestulkoon!!



Mikäli puhelin on päässyt tippumaan yhden tai useamman kerran ja näyttö on vaurioitunut näiden pudotusten seurauksena, ei operaattorilla periaatteessa ole perusteita vaihtaa puhelinta uuteen. Putoamisesta johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin. Ei vaikka puhelin olisi kuinka suojattu kuorilla, suojalaseilla yms. tarvikkeilla.

Tilanne olisi toinen, jos esim. joku puhelimen komponentti lopettaisi toimintansa itsestään ja puhelin huollettaisiin takuun piiriin kerta toisensa jälkeen saman vian takia. Tällöin operaattorille voisi muodostua velvollisuus vaihtaa puhelin uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3
Dj_God kirjoitti:

Tom3-80 kirjoitti:

Ostin One Plus 3:n viime lokakuussa ja nyt jo 3-4 luuri menossa! Yksikään ei ole tippunut 50cm korkeammalta ja aina on ollut suojakalvot sekä näyttöä suojaava kuori!

Kaikista siis näytöt hajonneet kun hyöhen on tippunut päälle :) lähestulkoon!!



Mikäli puhelin on päässyt tippumaan yhden tai useamman kerran ja näyttö on vaurioitunut näiden pudotusten seurauksena, ei operaattorilla periaatteessa ole perusteita vaihtaa puhelinta uuteen. Putoamisesta johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin. Ei vaikka puhelin olisi kuinka suojattu kuorilla, suojalaseilla yms. tarvikkeilla.

Tilanne olisi toinen, jos esim. joku puhelimen komponentti lopettaisi toimintansa itsestään ja puhelin huollettaisiin takuun piiriin kerta toisensa jälkeen saman vian takia. Tällöin operaattorille voisi muodostua velvollisuus vaihtaa puhelin uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.



Juurikin noin niinkun dj_god sanoi. :)
SquareTraden vakuutusehdoissa kerrotaan, että 12kk aikana tehdään maksimissaan kaksi vaihtoa.
Myös jos olet hyödyntänyt tuota heidän vaihtopalvelua niin valmistajan takuu purkautuu, eikä näin ollen jatkossa huolto/vaihdot tapahdu Elisan/valmistajan kautta vaan SquareTraden. SquareTrade takaa 24kk takuun heidän vaihtamalleen laitteelle. Elisa ei enää tässä ole siis osallisena, eikä vaihtoja/huoltoja voida tehdä. Elisan liikkeeseen siis SqaureTradelta saadun laitteen kiikuttaminen ei auta.
Pari aiempaa kertaa tuote putosi mm.autosta noustessa,mutta viimeisin alkoi säröytyä sitä käyttäessä ja jatkuu koko ajan. Vaihdossa tulleissa puhelimissa ei ole suojakalvoa ja tähänkin se oli tarkoitus asentaa, mutta kun rikkoutuminen alkoi toisena käyttöpäivänä, niin en ehtinyt sitä laittaa.
Suomessa myytävien tuotteiden pitää olla riittävän laadukkaita, ainakin kun kyseessä on liki 400€ maksanut känny! 100v vanhat ikkunalasit ovat vahvempia.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Kyllähän ne kestävät kunhan niitä ei pudottele, viskele, kolhi tai aiheuta liian suurta puristusta.

Puhelin kuin puhelin menee rikki kun se saa riittävän monta kolhua. Yksikin sopivassa kulmassa tullut tälli riittää rikkomaan puhelimen. Eikä sillä ole väliä, onko kyseessä 100€ vai 1000€ puhelin. Yhtä heikkoja kaikki.

Puhelinta ei ole suunniteltu kestämään podutoksia tms. kolhuja.

100 vuotta sitten ikkunat tehtiin kestämään. Kuten kaikki muukin. Tuolloin tehtyjä tuotteita ei voi verrata millään tasolla tämän päivän elektroniikkaan.

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)