Vastattu

One Plus 3 kamera ei tarkenna


Hei! Tässä nyt parisen kuukautta tuskaillu et miks One Plus 3 :n takakamera ei tarkenna ? Olen buutannu koko puhelimen, minulla on uusin käyttöjärjestelmä ja olen nollannut kameran tiedot sovellus asetuksista. Hihat palaa !
Ps.
Onko takuu minulla vielä mahdollinen, en muista tarkalleen milloin Ostin puhelimen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JonInk 26 kesäkuu 2017, 16:13

One Plus:n tuki pyysi ensin asentamaan kolmannnen osapuolen appsin, jolla tarkennus toimi nopeammin ja paremmin.
Tämän jälkeen on edessä puhelimen varmuuskopiointi ulkoiselle muistille ja resetointi.

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Takuu noissa on sen pari vuotta. :)
Kannattaa kysyä OnePlussan chatista (https://oneplus.net/support) jos englanti sujuu, että olisiko heillä tarkempaa neuvoa vai kannattaako lähettää sitten huoltoon. Huoltoon voi toimittaa laitteen suoraa heidän ohjeillaan tai meidän myymälän kautta.
Käyttäjätaso 4
Juuso Ylönen kirjoitti:


Onko takuu minulla vielä mahdollinen, en muista tarkalleen milloin Ostin puhelimen.



Kurkkaapa OmaElisaan.. Sieltä voisi löytyä laitteen takuukuitti / ostotiedot.
Käyttäjätaso 4
Oletko kokeillut täydellistä tehdasasetusten palauttamista?
Käyttäjätaso 4
Oletko kokeillut täydellistä tehdasasetusten palauttamista?
Hei,

Minunkin One Plus 3:n kamera lopetti tarkentamasta. Viimeiset tarkat kuvat ovat toukuun lopulta / kesäkuun alusta. Tämän jälkeen puhelimeen on tullut ohjelmistopäivitys.
Onko mahdollisesti kyse ohjelmallinen ongelma vai onko rauta vain väsynyt?

Kameran softa versio on 1.4.0
OxygenOS 4.1.6
Android 7.1.1

Onko muilla vastaavia ongelmia?
Minulla lakkasi kamera tarkentamasta Toukokuun alussa, pari päivitystä sitten.. Vaikka latasin eri kamerasovelluksen, ei toiminut silläkään. Puhelin juuri nollattu täydellisesti mutta ei auttanut.
Käyttäjätaso 4
Eikö se siis tarkenna, vaikka napautat sormella näytöllä sitä kohtaa, mihin haluat tarkennuksen?
Ei tarkenna.
One Plus:n tuki pyysi ensin asentamaan kolmannnen osapuolen appsin, jolla tarkennus toimi nopeammin ja paremmin.
Tämän jälkeen on edessä puhelimen varmuuskopiointi ulkoiselle muistille ja resetointi.
Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?
Sama ongelma, kamera ei tarkenna ja kaikki ym. kikat kokeiltu. Puhelin toimitettu myymälän kautta takuuhuoltoon ja alunperin lupaus huoltoajasta 1-2 päivää. Tämän jälkeen alkoi pyörittely ja selvisi ettei suomesta löydy ollenkaan valtuutettua oneplus huoltoa vaan puhelimet toimitetaan jonnekin ulkomaille huoltoon ja aika 3-4 viikkoa. Käsittämätöntä pyörittelyä ja erittäin heikkoa palvelua tähän prosessiin liittyen.
Käyttäjätaso 2
jsp kirjoitti:

Sama ongelma, kamera ei tarkenna ja kaikki ym. kikat kokeiltu. Puhelin toimitettu myymälän kautta takuuhuoltoon ja alunperin lupaus huoltoajasta 1-2 päivää. Tämän jälkeen alkoi pyörittely ja selvisi ettei suomesta löydy ollenkaan valtuutettua oneplus huoltoa vaan puhelimet toimitetaan jonnekin ulkomaille huoltoon ja aika 3-4 viikkoa. Käsittämätöntä pyörittelyä ja erittäin heikkoa palvelua tähän prosessiin liittyen.



Mikä olikaan Kuluttajaviraston mielestä kohtuullinen korjausaika? Tuon pitusistahan pitää saada hyvitystä/korvausta...
Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.
Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.



Fonum hakee Elisalta puhelimet ja juuri saamani tieto kertoo, että puhelin on lähetetty Oneplussan tehtaille Puolaan, eikä Kiinaan, kuten Elisan myymälä kertoi.
Huollossa olo aika Fonumin mukaan on vähintään neljä viikkoa.

Kummallista tässä on se, että Fonum mainostaa ko. kännykän kameran korjauksen kestävän noin kaksi päivää.
Olisiko Elisalta parempaa asiakaspalvelua tehdä diili Fonumin kanssa ja asiakaskin olisi tyytyväisempi?

Nyt sitä kännyä roudataan muihin maihin, sen sijaan, että korjaus tehtäisiin muutaman kilometrin päässä asiakkaasta, tätä on vaikea ymmärtää.
Käyttäjätaso 3
Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.



Fonum hakee Elisalta puhelimet ja juuri saamani tieto kertoo, että puhelin on lähetetty Oneplussan tehtaille Puolaan, eikä Kiinaan, kuten Elisan myymälä kertoi.
Huollossa olo aika Fonumin mukaan on vähintään neljä viikkoa.

Kummallista tässä on se, että Fonum mainostaa ko. kännykän kameran korjauksen kestävän noin kaksi päivää.
Olisiko Elisalta parempaa asiakaspalvelua tehdä diili Fonumin kanssa ja asiakaskin olisi tyytyväisempi?

Nyt sitä kännyä roudataan muihin maihin, sen sijaan, että korjaus tehtäisiin muutaman kilometrin päässä asiakkaasta, tätä on vaikea ymmärtää.



OP hoitaa puhelinten saa huollon ja toistaiseksi Suomessa ei ole huoltoa vaan puhelimet lähetään Euroopan keskushuoltoon. Huoltoa ollut yleisesti viikosta kahteen
inf kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.



Fonum hakee Elisalta puhelimet ja juuri saamani tieto kertoo, että puhelin on lähetetty Oneplussan tehtaille Puolaan, eikä Kiinaan, kuten Elisan myymälä kertoi.
Huollossa olo aika Fonumin mukaan on vähintään neljä viikkoa.

Kummallista tässä on se, että Fonum mainostaa ko. kännykän kameran korjauksen kestävän noin kaksi päivää.
Olisiko Elisalta parempaa asiakaspalvelua tehdä diili Fonumin kanssa ja asiakaskin olisi tyytyväisempi?

Nyt sitä kännyä roudataan muihin maihin, sen sijaan, että korjaus tehtäisiin muutaman kilometrin päässä asiakkaasta, tätä on vaikea ymmärtää.



OP hoitaa puhelinten saa huollon ja toistaiseksi Suomessa ei ole huoltoa vaan puhelimet lähetään Euroopan keskushuoltoon. Huoltoa ollut yleisesti viikosta kahteen



Kolme viikkoa on jo tullut täyteen, eikä Elisan myymälässä osattu kertoa aikataulusta yhtään mitään. Status näkyy, että huollossa on, muttei muuta.
Luuri Korvaan kirjoitti:

inf kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.



Fonum hakee Elisalta puhelimet ja juuri saamani tieto kertoo, että puhelin on lähetetty Oneplussan tehtaille Puolaan, eikä Kiinaan, kuten Elisan myymälä kertoi.
Huollossa olo aika Fonumin mukaan on vähintään neljä viikkoa.

Kummallista tässä on se, että Fonum mainostaa ko. kännykän kameran korjauksen kestävän noin kaksi päivää.
Olisiko Elisalta parempaa asiakaspalvelua tehdä diili Fonumin kanssa ja asiakaskin olisi tyytyväisempi?

Nyt sitä kännyä roudataan muihin maihin, sen sijaan, että korjaus tehtäisiin muutaman kilometrin päässä asiakkaasta, tätä on vaikea ymmärtää.



OP hoitaa puhelinten saa huollon ja toistaiseksi Suomessa ei ole huoltoa vaan puhelimet lähetään Euroopan keskushuoltoon. Huoltoa ollut yleisesti viikosta kahteen



Kolme viikkoa on jo tullut täyteen, eikä Elisan myymälässä osattu kertoa aikataulusta yhtään mitään. Status näkyy, että huollossa on, muttei muuta.



Neljä viikkoa tuli täyteen puhelimen huoltoon viemisestä. Elisan myynti, asiakaspalvelu ja myymälä ovat tänään koittaneet selitellä asiaa parhaansa mukaan, mikä ei kovin kummoista ole ollut. Muka eilen on tullut tieto, että kestää neljä viikkoa, itse tiesin tuon jo monta viikkoa sitten.
Ilmoittavat kuulemma tekstarilla, kun puhelin on noudettavissa :D tämän toki tiesin jo silloin neljä viikkoa sitten.

Elisan hokema kahdesta viikosta ei sitten toteutunutkaan.
Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

inf kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Luuri Korvaan kirjoitti:

Sama täällä reilu kuukausi tapellu tarkentamisen kanssa, ennen toimi mainiosti.
Kamera koittaa tarkentaa, jolloin kuva muuttuu "nestemäiseksi" lainehtivaksi ja vasta jonkin ajan kulutta tarkentaa, jos tarkentaa. Tosi ikävä vika ja ihme ettei ole korjauspäivitystä asiaan tullut.

Miksi vaatii resetoinnin, jos kolmannen osapuolen appia käyttää?



Tänään viety Elisan myymälään ja kohti Kiinaa lähti luuri.
Saas nähdä kauanko tuo kestää.



Fonum hakee Elisalta puhelimet ja juuri saamani tieto kertoo, että puhelin on lähetetty Oneplussan tehtaille Puolaan, eikä Kiinaan, kuten Elisan myymälä kertoi.
Huollossa olo aika Fonumin mukaan on vähintään neljä viikkoa.

Kummallista tässä on se, että Fonum mainostaa ko. kännykän kameran korjauksen kestävän noin kaksi päivää.
Olisiko Elisalta parempaa asiakaspalvelua tehdä diili Fonumin kanssa ja asiakaskin olisi tyytyväisempi?

Nyt sitä kännyä roudataan muihin maihin, sen sijaan, että korjaus tehtäisiin muutaman kilometrin päässä asiakkaasta, tätä on vaikea ymmärtää.



OP hoitaa puhelinten saa huollon ja toistaiseksi Suomessa ei ole huoltoa vaan puhelimet lähetään Euroopan keskushuoltoon. Huoltoa ollut yleisesti viikosta kahteen



Kolme viikkoa on jo tullut täyteen, eikä Elisan myymälässä osattu kertoa aikataulusta yhtään mitään. Status näkyy, että huollossa on, muttei muuta.



Neljä viikkoa tuli täyteen puhelimen huoltoon viemisestä. Elisan myynti, asiakaspalvelu ja myymälä ovat tänään koittaneet selitellä asiaa parhaansa mukaan, mikä ei kovin kummoista ole ollut. Muka eilen on tullut tieto, että kestää neljä viikkoa, itse tiesin tuon jo monta viikkoa sitten.
Ilmoittavat kuulemma tekstarilla, kun puhelin on noudettavissa :D tämän toki tiesin jo silloin neljä viikkoa sitten.

Elisan hokema kahdesta viikosta ei sitten toteutunutkaan.



Vihdoin sain puhelimeni takaisin, huomenna olisi tullut viisi viikkoa täyteen.
Puhelin kävi Puolassa ja siellä oli siihen vaihdettu uusi kamera.

Elisalta ei näin pitkästä huoltopalvelusta mitään hyvitystä saanut.

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)