Vastattu

Tallenteet ei näy aina.


  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
Omistan Netgem 7700 digiboksin ja puolen vuoden ajan on tehnyt satunaisesti seuraavaa: Kun menen tallenne osoioon niin tallenteet ei näy aina. Näyttäisi hakevan mutta hakee loputtomiin. Ei näy edes palkkia jossa näkyy vapaa tallennustila. Kun digiboksin käynnistää uudelleen niin usein rupeaa toimimaan sillä. Joskus vaatii parikin käynnistystä. On kokeiltu verkkopiuhalla ja langattomasti mutta kummallakin sama juttu. Ongelma ilmenee koko ajan useammin ja useammin. Resetointi on tehty useaankin kertaan. Netti ja muut palvelut toimivat normaalisti ongelman ilmetessä. Mikä avuksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 13 elokuu 2017, 11:19

Jos nuo aiemmin mainitut "korjaustoimenpiteet" eivät ole tuoneet toivottua tulosta vaan sama ongelma jatkuu edelleen, taitaa lähteä tuo digiboksi vaihtoon.

Suosittelen laittamaan asiasta yksityisviestiä Palstatiimille ja pyytää laitevaihtoa.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Oletko resetoinut pelkän digiboksin vai myös modeemin? Joskus tällaisissa ongelmissa molempien laitteiden resetointi voi auttaa.

Jos pelkkä resetointi ei tuo toivottua tulosta, kannattaa kokeilla flashboottia:
- Ota virtajohto irti laitteesta
- Paina etupaneelin virtanappi pohjaan
- Laita virtajohto takaisin laitteeseen samalla nappia pohjassa pitäen
- Odota, kunnes vihreä valo alkaa vilkkumaan (n. 3 sekuntia) ja päästä napista irti
- Digiboksi aloittaa päivitysten tarkistuksen
Käyttäjätaso 1
Jonkinlaiselta yhteysongelmalta tuo vaikuttaa. Ohjelmistopäivityksen tarkistuksen lisäksi kannattaa tehdä vielä kertaalleen digiboksille tehdasasetusten palautus sekä modeemin resetointi painamalla reset-koloa 10-20 sekuntia modeemin ollessa päällä. Verkkokaapelia voi myös koittaa vaihtaa modeemissa toiseen porttiin. Noilla liikenteeseen, ilmoittele ihmeessä jos ongelmat vielä jatkuvat!:)
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Lisätään nyt kolmaskin kikka varmuuden vuoksi listaan. Eli mikäli resetit ja flashboot ei auta niin nollaile vielä boksin sisäinen muisti. Tämä onnistuu kun menet Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset ja tuolta valitset sisäisen muistin alustuksen.
Käyttäjätaso 2
Samat oireet täälläkin, yleensä modeemin uudelleenkäynnistys on auttanut ja kun se on taas hengissä, Netgemistä virtajohto hetkeksi irti.

Oman ongelmani on oltava nimenomaan modeemin puolella, koska mikä tahansa langaton laitteeni oireilee verkkoyhteyden suhteen satunnaisesti, vaikka kaikki muut laitteet toimivat silloin normaalisti ja yleensä riittää modeemin bootti. Tämä pitää tehdä parin viikon välein.

Pelkästään sen oireilevan laitteen, esim. läppäri tai Netgem, bootti ei yleensä auta. Resettiä en ole tarvinnut (mikään ei ole muuttunut paremmaksi, kun olen kokeillut). Lisättäköön vielä, että oireiden ilmetessä modeemin hallintasivulle ei pääse millään tavalla. Bootin jälkeen taas sekin pelaa. Täysin sama ongelma oli jo vuosia sitten edellisellä eri merkkisellä modeemilla. Pitäisi varmaankin vaan kytkeä modeemin virtajohto ajastimella, joka katkaisee virran hetkeksi kerran vuorokaudessa...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Kuulostaa vialliselta, jos on takuuta tuossa niin laita viestiä, niin vaihdetaan laite.ö
Hei.

Pahoittelen vastaukseni kirjoittamista. On ollut muuttopuuhat käynnissä ja ei ole pahemmin kerennyt katselemaan Elisa Viihdettä. Nyt asun uudessa vuoden vanhassa kerrostalossa, jossa on Telian taloyhtiönetti. Käytän nyt siis taloyhtiönettiä ja olen luopunut kaapelimodeemista kokonaan. Muutaman kerran olen tässä uudessa osoitteessa Viihdettä käyttänyt ja on toiminut moitteettomasti. Ajattelinkin että vika oli aikaisemmin nettiyhteydessä. Nyt kun avasin jälleen tallennusvalikon niin vika ilmeni jälleen. Olen tehnyt kaikki toimenpiteet mitä tässä on neuvottu tekemään (resetoinnit yms.) mutta ei apua. Nyt lisää vinkkejä mitä voisin tehdä. Millään muulla laitteella ei ole netin katkomista/hidastelua ilmennyt.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Jos nuo aiemmin mainitut "korjaustoimenpiteet" eivät ole tuoneet toivottua tulosta vaan sama ongelma jatkuu edelleen, taitaa lähteä tuo digiboksi vaihtoon.

Suosittelen laittamaan asiasta yksityisviestiä Palstatiimille ja pyytää laitevaihtoa.
Moi.

Uusi digiboksi ollut käytössä jonkin aikaa ja hyvin toimii. Kiitos hyvästä palvelusta. :)

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)