Vastattu

Netgem 7800 ja Huawei model B525 4G


  • Kyselyiässä
  • 31 kommenttia
Minulla on Netgem 7800 joka on yhdistetty Huawei model B525 4G -reitittimeen ethernet-kaapelilla. Jostain syystä tallenteet eivät näy televisiossa joka on kytketty hdmi-kaapelin avulla Netgem 7800 digiboksiin.

Olisiko syy jossain asetuksissa?

iPadissa tallenteet näkyvät.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi creazur 12 maaliskuu 2018, 20:08

veispe kirjoitti:

Mulla taitaa olla 39,90 ja 19,90 sopimukset. Toisaalta liittymähinnat ovat hieman halvemmat.


Jos OmaElisassa on listattuna noi kaksi eri hintaa Elisa Viihde sopimusten nimelle, niin sitten sulla on kaksi eri sopimusta. Eli ne tallenteet mitä iPadilla ja toisella Netgemillä näkyy on sen boksin ja tällä boksilla on tarjolla sitten ihan oma tallennustila (samoja tallenteita ei saa näkymään)

Katso alkuperäinen viesti

38 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Toimiiko IPTV kanavat normaalisti (500->)? Aukeaako tuo tallennevalikko, mutta se ei lähde pyörittämään tallenteita listasta, vai onko ongelmana ettei tuo valikko itsessään aukea tai näytä tallennesisältöä?
Kanavat 500 ylöspäin näkyvät normaalisti.

Tallennevalikko aukeaa normaalisti mutta tallenteita ei näy.
Huawei näyttää tältä. Pitäisikö tämä käynnistää uudelleen. se nimittäin vilkuttaa tuota vasemmalta lukien neljättä symbolia.
Tallennekansio näyttää tältä
En tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja. Jostain syystä tallenteet eivät tule tuonne Tallenteet-kansioon.
Käyttäjätaso 2
Onko tallenteet näkyneet joskus tuolla N7800-boksilla? Onko tulevat tallenteetkin tyhjänä? Entäs jos teet tallennuspyyntöjä suoraan boksin ohjelmaoppaasta?
Tämä Netgem on juuri otettu käyttöön. Voin kokeilla tuota tallentamista digiboksin kautta
Tulevat tallenteet on tyhjä digiboksissa.

iPadissa ne näkyvät.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa ei ole muistanut päivittää uuden digiboksin tietoja. Kannattaa soittaa vikailmoituksiin ja antaa uuden boksin mac-osoite.
Ok. Saako sen toimimaan mac-osoitteella?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Arska kirjoitti:

Elisa ei ole muistanut päivittää uuden digiboksin tietoja. Kannattaa soittaa vikailmoituksiin ja antaa uuden boksin mac-osoite.



Veikkaisin olevan kyse siitä, että uuden ja vanhan digiboksin muutosaktivointi sopimukselle on ajastettu jollekin päivälle, mutta asiakas onkin uuden boksin ottanut aiemmin käyttöön. Eli uusi boksi lähtisi kyllä toimimaan jossain kohtaa automaattisesti. Ei ole siis tavallaan "muistamisesta" kyse.

Vaihtoehtona on

a) asiakas käyttää vanhaa boksia kunnes se lakkaa toimimasta
b) asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyytää aktivoimaan uuden boksin sopimukselle

Järjestelmissä ei ole automatiikkaa joka tunnistaisi, että asiakas on vanhan boksin käytön jo lopettanut ja uuden boksin ottanut käyttöön. Osa asiakkaista juoksee hakemaan uuden boksin heti kun se on Postiin saapunut, mutta kaikki eivät näin toimi.
Minulla on yksi digiboksi Helsingissä ja tämä toinen on toisessa asunnossa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
veispe kirjoitti:

Huawei näyttää tältä. Pitäisikö tämä käynnistää uudelleen. se nimittäin vilkuttaa tuota vasemmalta lukien neljättä symbolia.

Valo vilkkuu, kun dataa siirtyy mobiiliverkon yli.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
veispe kirjoitti:

Minulla on yksi digiboksi Helsingissä ja tämä toinen on toisessa asunnossa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?

Jos molemmat ovat Viihteen bokseja, niin tosiaankin vaikuttaa, koska nykyisellään voi olla vain yksi boksi per sopimus. Todennäköisesti sopimuksessa on juuri sen toisen boksin mac-osoite. Yhteyttä siis sinne vikailmoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
jortsu67 kirjoitti:

veispe kirjoitti:

Minulla on yksi digiboksi Helsingissä ja tämä toinen on toisessa asunnossa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?


Jos molemmat ovat Viihteen bokseja, niin tosiaankin vaikuttaa, koska nykyisellään voi olla vain yksi boksi per sopimus. Todennäköisesti sopimuksessa on juuri sen toisen boksin mac-osoite. Yhteyttä siis sinne vikailmoon.



Juuri näin.

Jos haluat käyttää molempia digibokseja, sinulla tulee olla kaksi erillistä Elisa Viihde -sopimusta, jotka sisältävät digiboksin. Tämä toki tarkoittaa myös sitä, että molemmilla sopimuksilla on omat tallenteensa sekä maksukanavat / ohjelmakirjastot.

Toinen vaihtoehto on kiikuttaa tuota yhtä toimivaa digiboksia asunnosta toiseen tarpeen mukaan. Nuo Netgemit toimivat kaikilla liittymillä, myös muiden operaattoreiden liittymillä. Elisa Viihde ei ole huoneistoon rajoitettu, joten digiboksin voi ottaa mukaan vaikka mökille.

Voit toki hankkia toiseen asuntoon esim. Chromecastin ja käyttää tätä iPadin tai puhelimen (Android / iOS) kanssa, jolloin säästyt digiboksin kuskaamiselta.
Juu, minulla on chromecast ja vanha apple tv.
Tallenteet joita tallennan toisessa paikassa menevät Netgemin pilveen. Eli sikäli ei ole ongelmaa.
Miten vaikuttaa hintaan jos teen molempiin omat sopimukset. Tälle ei tosin ole ehkä tarvetta kun minulla on Chromecast ja Apple TV.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa Viihde digiboksilla ilman laajakaistaa 19,90€/kk ja laajakaistalla 39,90€/kk.

Eli nykyiseen sopimukseesi tulee päälle vähintään tuo 19,90€/kk lisää.
Joo. Sain neuvoteltua kännykkäliittymistä kampanjat joten ehkä uudelle sopimukselle ei ole tarvetta.

Siinä Netgemiin yhdistetyssä Sonyn 46” telkkarissa ei ole Androidia, mutta USB- ja HDMI-portteja on. Voisin ehkä viedä sinne tuon Chromecastin jotta saan heijastettua iPadista kuvan ruutuun. Ohjelmaoppaasta saan toki tallennettua ja luotua tallennussääntöjä.

Helsingissä minulla on Sony KD-55XD9305 jossa on Android. Siinä toimii kuvan heijastaminen ongelmitta joko Apple TV:n kautta tai suoraan.
Käyttäjätaso 2
Onko sinulla siis kaksi N7800-digiboksia mutta vain yksi Elisa Viihde-sopimus? Oletko hankkinut toisen bokseista käytettynä?
Toinen boksi ei ole Netgem vaan joku muu. Voin kattoo sen mallin
En kyllä ole ihan varma onko minulla yksi vai kaksi Viihde-sopimusta...

Näkyyköhän se tuolta Oma Elisa -palvelusta?
Mulla taitaa olla 39,90 ja 19,90 sopimukset. Toisaalta liittymähinnat ovat hieman halvemmat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
veispe kirjoitti:

En kyllä ole ihan varma onko minulla yksi vai kaksi Viihde-sopimusta...

Näkyyköhän se tuolta Oma Elisa -palvelusta?



Oma Elisasta näet sopimuksesi. Käyhän tuo toki ilmi myös laskusta.