Kysymys

Netgem N7700/N7800 -digiboksin kanava-asetukset eivät pysy!!!


  • Uusi käyttäjä
  • 0 kommenttia
Minulla on Netgem N7700/N7800 -digiboksi ja siinä näyttäisi olevan tyyppivika, joka kadottaa kanava-asetukset. Kanavalistat pysyvät päällä korkeintaan yhden vuorokauden. Minun laiteeni on WLAN:in päässä mutta käsittääkseni asia ei liity mitenkään WLAN-yhteyteen, vaikka tällä palstalla Elisa on niin yrittänyt selitellä.

Laitteessa esiintyy kandenlaista vikaa. 1.) Kadottaa halutun kanavajärjestyksen 2.) Kadottaa kokonaan kanavia kanavalistalta.

1. ongelma on jotenkin sidoksissa laitteen automaattiseen virransäästötilaan. Kun laite sammuu, niin kanava-asetukset häviävät => Tämä viittaa muisti-ongelmaan!!!! Eli Laitevika, jonka Elisan pitäisi korjata! Konfiguraatio-muutokset häviävät virran katkaisun yhteydessä.

2. ongelman syytä on vaikeampi selvittää, koska kanavatarjonta tulee (johtuu) muualta, kuin laitteesta itsestään. Silti tuokin on sidoksissa tuohon todennäköiseen muistiongelmaan, koska kanavapaikka-asetusten pitäisi löytyä huolimatta lähetetäänkö taajuudella ohjelmaa.

Elisa neuvoi hakemaan kanavat uudelleen. => Ongelma ei korjaannu kadotettujen kanavien osalta tällä ohjeella, koska kanavat katovat kanavalistalta.

Seurava ohje oli palauttaa tehdasasetukset. => Tämä palautti kadonneet kanavat, mutta ei poista itse ongelmaa. Kanvat katovat jälleen. Käytettäessä WLAN-yhteyttä toimenpide on todella hankala, koska WLAN-salausasetukset joutuu syöttämään joka kerta uudelleen käsin.

Toivoisin, että Elisa selvittää ko.digiboxin ongelmien syyn pikaisesti. Tätä on jo jatkunut pari vuotta. Miettikää, miten ko. laitteen pitäisi toimia? Jos laite, jonka tehtävänä on esittää kanavalistaus asiakkaalle ei sitä tee. Vastaako laite kuluttajansuojalaissa mainittuja vaatimuksia. Ilmeisesti ainoa tie on viedä asia kuluttajan suoja-asiamiehelle, jotta ongelma ratkeaa?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Sama vika täälläkin ja siihen nyt vain on totuttava toistaiseksi mutta 1,5 vuoden kuluessa jahka sopimus päättyy niin taitaa vanha Toppari palata töihin tällä menolla. Sääli sinällään koska hyvä kokonaisuus menee pilalle ainoastaan ilmeisesti tuon surkean boksin vuoksi. Täällä katoaa myös kuva edelleen välillä kokonaan antennikanavilta vaikka asiasta omagurulle soittelinkin ja jonka avulla saatiin tämä hetkellisesti järjestykseen buuttaamalla laite. Kiitos vain Sakarille hyvästä palvelusta eikä ole hänen vika että tuote ei ole läheskään valmis. Ehkä kuitenkin eniten häiritsee tällä hetkellä se että maksaa palvelusta joka ei toimi niinkuin pitää ja sitten pitää maksaa vielä 2,28 €/min + mpm/pvm puhelusta jolla yrittää saada tätä palvelua toimimaan!? Voisi siinä heikkohermoisempi jo vähän kyseenalaistaa palvelun järkevyyttä. Alkaa tuo jatkuva buuttailu ja säätäminen vähän jo hiertää. Sen kanavien järjestyksen kanssa nyt vielä pärjäisi mutta tuo muu on jo vähän liikaa.
Minulla on sama vika, ja ilmeisesti aika monella muullakin, ihmiset jäävät odottamaan, että kyllä Elisa korjaa vain aikanaan, kun ykkönen näkyy.
Yön jälkeen on 22 kanavaa jäljellä. Pikahaku löytää 65 kanavaa ja täysi haku jää kesken, kanavia kyllä löytyy, mutta ei kuittaa hakua tehdyksi.
Tehdasasetuksia olen tehnyt, mutta juuri muuta en osaakaan. Boxi on suoraan kaapelilla seinässä.
Valittava vanhus kirjoitti:

Minulla on sama vika, ja ilmeisesti aika monella muullakin, ihmiset jäävät odottamaan, että kyllä Elisa korjaa vain aikanaan, kun ykkönen näkyy.
Yön jälkeen on 22 kanavaa jäljellä. Pikahaku löytää 65 kanavaa ja täysi haku jää kesken, kanavia kyllä löytyy, mutta ei kuittaa hakua tehdyksi.
Tehdasasetuksia olen tehnyt, mutta juuri muuta en osaakaan. Boxi on suoraan kaapelilla seinässä.


Tarkennan kuitenkin, että tämä ongelma on minulle tullut vasta äskettäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mukavahan se oli taas aloittaa aamun olympiahiihdot etsimällä kanavat bittiavaruudesta:@
Sama ongelma täällä, kanavat ei pysyy järjestyksessä :@:@:@:@
Käyttäjätaso 2
Ikävä kuulla, että boksin kanssa on ollut ongelmaa.
Tämänkaltaisissa tilanteissa kannattaa kokeilla boksin toimivuutta ethernet-kaapelin kanssa, sekä myös tarkistaa antennisignaalin taso.
Usein kyseessä on heittelevä signaali jommassa kummassa linjassa, jonka takia boksi hukkailee sitten asetuksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
marypoppins kirjoitti:

Ikävä kuulla, että boksin kanssa on ollut ongelmaa.
Tämänkaltaisissa tilanteissa kannattaa kokeilla boksin toimivuutta ethernet-kaapelin kanssa, sekä myös tarkistaa antennisignaalin taso.
Usein kyseessä on heittelevä signaali jommassa kummassa linjassa, jonka takia boksi hukkailee sitten asetuksia.

You must be kidding, right? :8