Vastattu

Wifi-yhteys pätkii, kanavaa ei saa vaihdettua


Terve,

Neljättä vuotta Viihteen tilaajana, ja nyt kypsyin ADSL:n wifi-ogelmiin.

Viihde ja pöytäkone ovat kaapelilla kiinni ADSL-modeemissa, ja yleensä yhteys toimii melko hyvin (silloin tällöin yhteysongelmia eli tippuu), mutta varsinainen ongelma on muilla laitteilla Wifin käyttö. Wifi tippuilee pois useita kertoja päivässä ja on erittäin epäluotettava niinä hetkinä kuin toimiikin. Lähes aina auttaa kun koko modeemin boottaa.

Wifi-kanavan manuaalinen asetus kiinnostaisi, mutta liittymä on työnantajan nimissä niin en pysty Omaelisasta vaihtamaan.

Modeemi on A2100N
Softaversio B13002-Elisa12-94469

Mitähän tässä voisi tehdä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tonyboy 29 lokakuu 2017, 14:51

Dj_God kirjoitti:

Kun liittymä ei ole käyttäjän nimissä, ei Elisa lähettele uusia modeemeja. Liittymän sopijan (eli omistajan) pitää olla yhteydessä Elisaan, jotta Elisa lähettää uutta modeemia.



Pitäisi onnistua motun lähetys vaikka käyttäjä soittaa. Ei vikailmoitusta tehtäessä tarvitse olla omistaja.

Dj_God kirjoitti:

Mitä takuuseen tulee, on modeemeilla yleensä kahden vuoden takuu. Tuo A2100N on vielä vanhempi, eikä siinä täten ole enää takuu voimassa. En tiedä, miten "yritysliittymissä" tuo takuu määräytyy, mutta kuluttajapuolella on näin. Mahdollinen Elisa Viihde -tilaus voi kuitenkin muuttaa tilannetta siten, että laitteiden takuu on voimassa yhtä kauan kuin Viihteen sopimus.



Käsittääkseni yritysliittymissä pääsääntöisesti aina liittyy motun takuu, alkuperäisen postauksesta olin ymmärtävinäni että laajakaistallinen Viihde minkä vain työnantaja maksaa joten tässä tapauksessa varsinkin kuuluu motu koska 4v soppari. Saatoin ymmärtää väärinkin.

Dj_God kirjoitti:

Ja tosiaan.. Nuo Elisan tuomat päivitykset ovat tuoneet myös ongelmia, ehkäpä jopa enemmän kuin ovat niitä korjanneet. A2100N on niin vanha modeemi, ettei sitä ole päivitetty Elisan toimesta ties milloin viimeksi. Uudemmat modeemit saavat uutta firmistä korkeintaan pari kertaa vuodessa.



Jos firmis on jotain ongelmaa tuonut se on korjattu, päivityksiä tosiaan ei joka päivä tule mutta niitä tulee. Väitän että yli 90% kellä on oma modeemi ei ole ikinä päivittänyt sen firmistä mikä on yksi syy miksi ongelmia saattaa ilmetä (wifi tökkii, tietoturva laitteessa retuperällä yms).

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Osta oma modeemi. ADSL ja VDSL -yhteyksissä voit käyttää mitä tahansa yhteystyyppiä tukevaa modeemia. Itselläni on VDSL -linjan päässä Telewellin TW-EAV510v2 -modeemi. Toimii kuin unelma. Hankin tuon kun kyllästyin jatkuvaan taisteluun Elisan toimittamien purkkien kanssa.
Eli ei tarvitse miettiä yhteensopivuuksia? Hieno homma, tuota en löytänyt Elisan omasta dokumentaatiosta.

Kiitos!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei tarvitse. Kunhan modeemi on ADSL (VDSL) -tuella varustettu. Tuosta meikäläisen Telewellistä on tullut uudempia malleja markkinoille. Suosittelen harkitsemaan vakavasti. Telewellissä plussana on se, että se tunnistaa linjan automaattisesti.
Käyttäjätaso 1
Motun reset, jos ongelmat jatkuu niin soita aspaan ja kerro että motu mahdollisesti rikki niin lähettävät uuden koska tuon ikäinen sopimus ja motu kuuluu soppariin. Se hyvä puoli Elisalta tulleessa modeemissa on että päivittelevät firmistä aktiivisesti niin pysyy tietoturva yms siinäkin kunnossa automaagisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tonyboy kirjoitti:


Se hyvä puoli Elisalta tulleessa modeemissa on että päivittelevät firmistä aktiivisesti niin pysyy tietoturva yms siinäkin kunnossa automaagisesti.



Noinkohan?? Itse on ole moista aktiivisuutta huomannut 9,5 vuoden Elisaviihdekokemuksen perusteella.
Käyttäjätaso 7
Arska kirjoitti:

Tonyboy kirjoitti:


Se hyvä puoli Elisalta tulleessa modeemissa on että päivittelevät firmistä aktiivisesti niin pysyy tietoturva yms siinäkin kunnossa automaagisesti.


Noinkohan?? Itse on ole moista aktiivisuutta huomannut 9,5 vuoden Elisaviihdekokemuksen perusteella.



Noin vuosi sitten sen aktiivisuuden huomasi hyvin täällä palstalla, kun kymmenet asiakkaat valittivat uuden päivitysversion toimimattomuudesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tonyboy kirjoitti:

Motun reset, jos ongelmat jatkuu niin soita aspaan ja kerro että motu mahdollisesti rikki niin lähettävät uuden koska tuon ikäinen sopimus ja motu kuuluu soppariin. Se hyvä puoli Elisalta tulleessa modeemissa on että päivittelevät firmistä aktiivisesti niin pysyy tietoturva yms siinäkin kunnossa automaagisesti.



Kun liittymä ei ole käyttäjän nimissä, ei Elisa lähettele uusia modeemeja. Liittymän sopijan (eli omistajan) pitää olla yhteydessä Elisaan, jotta Elisa lähettää uutta modeemia.

Mitä takuuseen tulee, on modeemeilla yleensä kahden vuoden takuu. Tuo A2100N on vielä vanhempi, eikä siinä täten ole enää takuu voimassa. En tiedä, miten "yritysliittymissä" tuo takuu määräytyy, mutta kuluttajapuolella on näin. Mahdollinen Elisa Viihde -tilaus voi kuitenkin muuttaa tilannetta siten, että laitteiden takuu on voimassa yhtä kauan kuin Viihteen sopimus.

Ja tosiaan.. Nuo Elisan tuomat päivitykset ovat tuoneet myös ongelmia, ehkäpä jopa enemmän kuin ovat niitä korjanneet. A2100N on niin vanha modeemi, ettei sitä ole päivitetty Elisan toimesta ties milloin viimeksi. Uudemmat modeemit saavat uutta firmistä korkeintaan pari kertaa vuodessa.
Käyttäjätaso 1
Dj_God kirjoitti:

Kun liittymä ei ole käyttäjän nimissä, ei Elisa lähettele uusia modeemeja. Liittymän sopijan (eli omistajan) pitää olla yhteydessä Elisaan, jotta Elisa lähettää uutta modeemia.



Pitäisi onnistua motun lähetys vaikka käyttäjä soittaa. Ei vikailmoitusta tehtäessä tarvitse olla omistaja.

Dj_God kirjoitti:

Mitä takuuseen tulee, on modeemeilla yleensä kahden vuoden takuu. Tuo A2100N on vielä vanhempi, eikä siinä täten ole enää takuu voimassa. En tiedä, miten "yritysliittymissä" tuo takuu määräytyy, mutta kuluttajapuolella on näin. Mahdollinen Elisa Viihde -tilaus voi kuitenkin muuttaa tilannetta siten, että laitteiden takuu on voimassa yhtä kauan kuin Viihteen sopimus.



Käsittääkseni yritysliittymissä pääsääntöisesti aina liittyy motun takuu, alkuperäisen postauksesta olin ymmärtävinäni että laajakaistallinen Viihde minkä vain työnantaja maksaa joten tässä tapauksessa varsinkin kuuluu motu koska 4v soppari. Saatoin ymmärtää väärinkin.

Dj_God kirjoitti:

Ja tosiaan.. Nuo Elisan tuomat päivitykset ovat tuoneet myös ongelmia, ehkäpä jopa enemmän kuin ovat niitä korjanneet. A2100N on niin vanha modeemi, ettei sitä ole päivitetty Elisan toimesta ties milloin viimeksi. Uudemmat modeemit saavat uutta firmistä korkeintaan pari kertaa vuodessa.



Jos firmis on jotain ongelmaa tuonut se on korjattu, päivityksiä tosiaan ei joka päivä tule mutta niitä tulee. Väitän että yli 90% kellä on oma modeemi ei ole ikinä päivittänyt sen firmistä mikä on yksi syy miksi ongelmia saattaa ilmetä (wifi tökkii, tietoturva laitteessa retuperällä yms).