Vastattu

Kaapeli TV -kanavat pikselöityy (pakkasten lauhduttua)


  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Taloyhtiössä Lempäälässä on kaapeli TV, noin viikko sitten ( pakkasten lauhduttua) kanavat 11-20 alkoivat pikselöityä niin pahasti ettei niitä voi katsella... Meillä 2 teveetä ja eri huoneissa... A- talossa myös sama homma ...
Isännöitsijä sanoi olleensa teihin yhteydessä ja että viat ovat meidän laitteissa???
Joo,joo.... Olen tehnyt kaikki tarvittavat toimenpiteet : tehdasasetukset ja sammutukset ym....
Näillä toimenpiteillä ei ole mitään merkitystä!!!
Ja turha tyrkyttää mitään "viihdettä", toimis edes tavalliset kanavat!!!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Yks vaan 17 maaliskuu 2018, 14:05

Vika korjaantui verkon vahvistimen vaihdolla :) Kiitos :)

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Voihan tuolla olla jotain pakkasen lauhtumisen aiheuttamaa ongelmaa.

Omalle vastuullesi kuuluu kaikki pistorasiasta huoneisoon. Suosittelen siis testailemaan kaikki mahdolliset rasiat ja vaihtamaan antennikaapelit / testaamaan uudella kaapelilla.

Pistorasiasta ulospäin ongelmat ovat joko taloyhtiön tai operaattorin vastuulla. Mikäli täysin samaa ongelmaa esiintyy taloyhtiössä lukuisissa asunnoissa, tuskin vika on asukkaiden laitteissa / kaapeleissa vaan ongelman aiheuttaja on joko taloyhtiön jakamossa, kaapeleissa operaattorilta jakamoon tai jakamosta huoneistoihin..

Tuosta kannattaa kyllä tehdä vikailmoitus Elisalle kilauttelemalla asiakaspalveluun:
010 190 240 (mpm/pvm) - Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Vikailmoituksia otetaan vastaan 24h, sinun pitää vain kuunnella tiedote loppuun asti.
Monenko vuoden välein antennijohto tarvii vaihtaa :?
Ihme kyllä, että molemmat johdot menis samaan aikaan.....
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Yks vaan kirjoitti:

Monenko vuoden välein antennijohto tarvii vaihtaa :?
Ihme kyllä, että molemmat johdot menis samaan aikaan.....



Antennijohto on kuluvaa osa ja muunmuassa laatu sekä käyttöpaikka vaikuttavat johdon elinikään.
On mahdoton sanoa mitään tiettyä kaavaa, mutta hyvä nyrkkisääntö on että jos kuvassa alkaa olla ongelmaa, niin uudella johdolla testaus. Kanavien pikselöiminen, nykiminen ja pimeneminen ovat merkkejä vikaantuneesta johdosta.
Kuten edellisessä kommentissa mainitsin, molemmissa huoneissa meni samaan aikaan?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Totta, se pistää kieltämättä mietityttämään. Voisitko lisätä profiiliisi asiakasnumeron, niin pääsemme vielä tarkistamaan tämän vikailmoituksen sekä sopimukset?
.....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yks vaan kirjoitti:

Tässä :
XXXXXXXX
:8



Ohje oli, että asiakasnumero pitää lisätä profiiliin. Se onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta (kun olet kirjautuneena Palstalle) ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero tulee laittaa kenttään "Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) (Yksityinen)". Omassa profiilissa oleva asiakasnumero näkyy vain sinulle ja Palstatiimille.

Tänne julkiselle keskustelualueelle ei saa koskaan kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja kuten nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, asiakasnumeroa saati henkilötunnusta.
Korjattu.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Yks vaan kirjoitti:

Korjattu.



Toimiiko siellä taas normaalisti? :) Mahtavaa, jos näin on!
Ratkaisu kiinnostaa myös. Täytettiinkö aiheesta vikailmoitus vai miten tässä kävi?
Ei, vaan korjasin tuon asiakastunnuksen oikeaan paikkaan :)
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Yks vaan kirjoitti:

Ei, vaan korjasin tuon asiakastunnuksen oikeaan paikkaan :)



Yhteydestä kannattaa täyttää kokonaan uusi vikailmoitus, sillä jostain syystä isännöitsijän mainitsemaa ilmoitusta ei löydy. Tarkemmat tiedot voidaan vaihtaa yksityisviestitse, asiakasnumero tosiaan olikin jo profiilissasi. Kiitos siitä :)
Yksitysviestin lähetys: http://elisa.fi/palstatiimi .
Vika korjaantui verkon vahvistimen vaihdolla :) Kiitos :)