Vastattu

Julkinen IP osoite (Ei internet yhteyttä)


Joo eli käytössä on 4G Kotiboksi B525 vasta ostettu Elisa liikkestä 2 päivää sitten. Ongelmana on Julkisen IP:n toimivuus. Niin kuin elisan ohjeessa on täällä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/ip-osoitteet Olen tehnyt kaiken tämän ohjeen mukaan. Loin uuden profiilin ja apn on internet4. Käytössäni on 4G Super liittymä. Kun vaihdan apn osoitteeksi internet4 niin internet lakkaa toimimasta. Soitin asiaskapalveluun sieltä ohjasivat tekniseen ja sieltä katottiin että kaikki asetuket olivat aivan oikein.

Olen yrittänyt seuraavaa:
Käynnistää uudelleen reitittimen profiilin vaihdon jälkeen.
Käynnistää uudelleen tietokoneeni.
Palautin oletusarvot laitteeseen.
Otin sim kortin pois ja laitoin takaisin.
Yritin asettaa PIN koodia mutta laite ei suostunut siihen.

Ihan viellä huomioksi apn: internet toimii ilman mitään ongelmaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 11 elokuu 2017, 16:36

Ompas outo... Tuolla näkyy tuo internet4 APN-olevan ihan normaalisti liittymällä niinkuin kuuluu. Laitatko meille yksärillä tuon SIM-kortin sarjanumeron mikä laitteessa on? Tarvii nyt tarkistaa seuraavaksi että varmasti oikea kortti jonka liittymää tässä tutkittu

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Tässä viellä kuva siitä mitä tapahtuu jos laitan apn: internet4

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Hei Ville, ja tervetuloa palstallle!

Lisäö asiakasnumerosi tuohon palstaprofiiliisi ja kuittaa tähän, niin pääsen katsomaan tarkemmin. Kiitos!
Asiakasnumero on nyt lisätty.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Olethan myös tilannut erikseen tuon julkisen IP-osoitteen ko. liittymälle? Jos julkista IP:tä ei ole tilattu, ei myöskään APN internet4 toimi.
Tilattiin samalla kun ostettiin uusi reititin. Myyjä ihan ehdotti sitä meille kun pelaan paljon. (Voin nähdä julkisen ip:n tilattuna omaelisasta)
Ongelma on vieläkin selvittämättä eikä toimi vieläkään apn:nnän vaihtaminen. Ideoita?
Käyttäjätaso 1
Ompas outo... Tuolla näkyy tuo internet4 APN-olevan ihan normaalisti liittymällä niinkuin kuuluu. Laitatko meille yksärillä tuon SIM-kortin sarjanumeron mikä laitteessa on? Tarvii nyt tarkistaa seuraavaksi että varmasti oikea kortti jonka liittymää tässä tutkittu
Lähetetty.
Ongelma on vieläkin ratkaisematta ja omagurulle en soita tämän takia. (2e/min puhelu) Lisään tähän myös että IPv4 yhteydet ovat alkaneet pätkiä (Joko yhteyttä ei ole tai lataus on 300kbs-1mb)
Lisää infoa kun internet4 laitetaan apn kenttään niin internet TOIMII mutta sanoo jokaiselle sivulle ei turvallinen yhteys. (Voin käyttää ping komentoa cmd:ssä ja internet toimii) Mutta koska kyseinen internet4 yhteys on "ei turvallinen" selainten mielestä en voi tehdä mitään internet4:llä. (Varmentajana näkyy se root.home)
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Onko koneesi kello oikeassa ajassa?
Kyllä aika tietokoneellani on sama kuin: Kännykässä, Worldclock sivulla ja retittimessä itsessään. (Aika heittää noin 2s reitittimessä)
Nyt on kyllä pakko sanoa että olen kokeillut saada apua seuraavasti Elisalta: Ensin otin yhteyttä asiakaspalvelu chattiin sieltä sanoivat etteivät osaa auttaa ja voin soittaa törkeän kalliille omagurulle. Sitten soitin asiakaspalveluun ja sieltä ohjasivat puhelun tekniseen jossa todettiiin että mikään ei ole väärin asetettu mutta syytä ei tiedetä toimimattomuudelle (Teknikko kehotti soittamaan törkeän kalliille omagurulle). Sitten tulin palstalle ja toivoin että joku saisi ongelman ratkaistua koska minusta tuntuu että en voi käyttäjänä enää tehdä mitään. (Oletusasetukset palautettu, profiilia vaihdettu monta kertaa, laite käynnistetty uudelleen monta kertaa, kokeiltu eri koneilla) Silti en pysty yhdistämään mihinkään palveluun tai sivustoon. Komentokehotteella pingatessa huomaan että netti toimii mutta kaikkien sivujen varmentaja on root.home/media.router. Kokeilin myös dns palvelimien vaihtelemista joka ei tuonut muutosta. Maksan tällä hetkellä siis palvelusta joka on täysin toimimaton ja jonka pitäisi toimia. Liikkeessa tosiaan suosittelivat julkista osoitetta ja lisäsivät sen vanhan simkortin sopimukseen ja sanoivat että nyt se on käytettävissä. (En tilaa uutta simkorttia koska se maksaa mutta jos Elisa haluaa tarjota uuden simkortin otan mielelläni sen vastaan!) Liikkeessä tosiaan sanoivat että nyt on julkinen ip käytössä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Ville41243 kirjoitti:

sanoo jokaiselle sivulle ei turvallinen yhteys



Oletko kokeillut yhteyttä jollakin toisella päätelaitteella saman reitittimen takaa?

Virheilmoitus viittaisi siihen, että sinulla tietokoneessa joko tietoturvaohjelmisto tai haittaohjelma, joka aiheuttaa nämä ongelmat.

Mikäli käytät kolmannen osapuolen tietoturvaohjelmistoa, poista se. Kokeile yhteyden toimivuus joko kokonaan ilman tietoturvaohjelmistoa tai käytä käyttöjärjestelmävalmistajan omaa tietoturvaohjelmistoa.
Valitettavasti tämä ei tuo muutosta. Kokeiltu kahdella koneella molemmissa virusturva ollut pois käytöstä. Kone jolla testasin ensimmäisenä vasta kasattu itse kokoon joten ei viruksen mahdollisuutta. Myös reititin valittaa vääristä soittoasetuksista.
Nyt tämä on merkitty vastatuksi?! Noh kyllä se on totta että Elisa vastasi mutta ei ole lähellekkään selvitetty.

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)