Vastattu

Elisa Webmail - synkronointiongelmia


Käyttäjätaso 1
Elisa Webmail on toiminut vuosikaudet ilman suurempia murheita joko web-liittymän kautta tai iPhonella MyMail-sovelluksella.

Viime viikolla (tiistaina tai keskiviikkona) puhelimen ja web-liittymän synkronointi loppui kuin seinään. Jos esim. poistan viestin puhelimesta tai webliittymän kautta niin muutos ei synkronoidu molempiin laitteisiin.

MyMail -sovelluksen olen uudelleenasentanut puhelimeen mutta ei auttanut sekään ongelmaan. Webliittymää olen käyttänyt Windows- ja mac-koneilla Firefox- ja Safari-selainten viimeisimmillä versioilla.

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että vika ei välttämättä ole omissa laitteissani, koska mitään muutoksia ei asetuksiin ole tehty ennenkuin ongelmat alkoivat. MyMail -sovellus hakee sähköpostin asetukset automaattisesti, niitä ei voi siis puhelimessa itse ruuvata.

Onko siis Elisalla tiedossa jokin isompi ongelma tällä hetkellä joka vaikuttaa eri laitteiden väliseen synkronointiin? Häiriötiedotteissa ei mitään tähän viittaavaa näyttänyt olevan tapetilla...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi nettiukko 16 toukokuu 2017, 23:05

Ongelma alkaa ilmeisesti ratkeamaan:

Poistin iPhonesta kokonaan MyMail-sovelluksen ja otin käyttöön Applen oman Mail-sovelluksen. Ainakin toistaiseksi sykronoinnit ovat tämän jälkeen jälleen toimineet.

Pitää vielä jossain vaiheessa poistaa MyMail Samsungin Android-luurista ja kokeilla sähköpostin toivimuutta Samsungin omalla sähköpostisovelluksella.

Kummastuttaa edelleenkin tässä tapauksessa suuresti se, että MyMail on toiminut moitteetta useamman vuoden ja edelleenkin saman talouden toisessa iPhonessa (eri sähköpostitilillä, Elisan sekin) täysin moitteetta. Kummassakin iPhonessa täsmälleen samat käyttöjärjestelmäversiot (iOS 10.3.1) ja viimeisin versio MyMail-sovelluksesta.

Katsotaan nyt sitten kuinka Applen Mail-sovellus pidemmän päälle toimii Elisan postin kanssa. Muutama vuosi takaperin vaihdoin käyttöön MyMail-sovelluksen, kun Elisan postin ja Mail-sovelluksen kanssa oli ongelmia. Roskakorista tyhjennetyt viestit tulivat takaisin Inboxiin useita kertoja ja poistetut viestit haamuilivat sähköpostissa. Toivottavasti nyt menee paremmin :)

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Moikka nettiukko!

Ei ole tiedossa tuollaista ongelmaa meillä. Onko muilla käyttäjillä kokemusta vastaavasta?
Käyttäjätaso 1
Ongelma alkaa ilmeisesti ratkeamaan:

Poistin iPhonesta kokonaan MyMail-sovelluksen ja otin käyttöön Applen oman Mail-sovelluksen. Ainakin toistaiseksi sykronoinnit ovat tämän jälkeen jälleen toimineet.

Pitää vielä jossain vaiheessa poistaa MyMail Samsungin Android-luurista ja kokeilla sähköpostin toivimuutta Samsungin omalla sähköpostisovelluksella.

Kummastuttaa edelleenkin tässä tapauksessa suuresti se, että MyMail on toiminut moitteetta useamman vuoden ja edelleenkin saman talouden toisessa iPhonessa (eri sähköpostitilillä, Elisan sekin) täysin moitteetta. Kummassakin iPhonessa täsmälleen samat käyttöjärjestelmäversiot (iOS 10.3.1) ja viimeisin versio MyMail-sovelluksesta.

Katsotaan nyt sitten kuinka Applen Mail-sovellus pidemmän päälle toimii Elisan postin kanssa. Muutama vuosi takaperin vaihdoin käyttöön MyMail-sovelluksen, kun Elisan postin ja Mail-sovelluksen kanssa oli ongelmia. Roskakorista tyhjennetyt viestit tulivat takaisin Inboxiin useita kertoja ja poistetut viestit haamuilivat sähköpostissa. Toivottavasti nyt menee paremmin :)
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Huippu juttu että synkronointi toimii Mail -sovelluksen kautta normaalisti :) Kummastuttavalta tosiaan kuullostaa se, että toinen Elisan sähköpostitili toimii normaalisti laitteella jossa samat speksit.. Löytyykö muita käyttäjiä samoilla comboilla? :)
Käyttäjätaso 1
Nyt on tosiaan Elisan postit toimineet moitteetta, kun vaihdoin iPhoneen Applen Mail-sovelluksen käyttöön.

Tänään otin sitten työn alle Android-luurini ja sieltä sai myös MyMail tehdä tilaa toimivammalle ohjelmistolle.
Yritin ensin saada toimimaan luurissa Samsungin omaa sp-sovellusta mutta se ei jostain syystä suostunut synkronoimaan kuin osan viesteistä. Ilmeisesti synkronoinnin aikaraja taaksepäin oli liian pieni mutta mistään ei löytynyt kohtaa josta ko. aikaa olisi voinut pidentää.

Asensin sitten tämän testailun jälkeen Android-luuriini (Samsung A3/2016) Googlen Play-kaupasta BlueMail-sovelluksen. Tällä näyttäisi synkronointi toimivan moitteetta. Muutenkin tämä vaikuttaa varsin pätevältä sähköpostisovellukselta Android-ympäristöön.

Olisi kyllä kiva kuulla jos muillakin on ollut ongelmia viime aikoina MyMail-sovelluksen kanssa. Suurin epäilys on tällä hetkellä se, että pari viikkoa sitten MyMailiin tullut päivitys on sotkenut jotain asetuksissa. MyMail on vain valitettavasti toteutettu siten, että, sp-tilin asetuksia ei pääse näkemään tai muokkaamaan. Sen kun pitäisi olla niin viisas ja toimiva, että tilin asetuksiin ei tarvitse kajota...:D

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)