Tietoturva3 - ohjelmasta


Käyttäjätaso 2
Alustusta kysymykseen Elisan asiakaspalvelun viesti nyt kuukausi sitten (13.4.2017) tehdyn uuden määräaikaisen sopimukseen liittyen Tietoturva3 - ohjelmasta.

Seuraava Elisa Viihde -palvelusi muuttotilaus on tehty 10.3.2016, jolloin Elisa Viihde -palvelusi on siirretty uuteen osoitteeseesi . Tällöin sinulle on myös toimitettu tilausvahvistus muuttotilauksesta, joka siis koski Elisa Viihde -palvelua.
Elisa Tietoturvapalvelu Lapsilukolla -sopimuksesi on säilytetty ja sisällytetty uuteen Elisa Viihteen sopimukseen.
Tässä yhteydessä Tietoturvapalvelusi oli virheellisesti muuttunut veloituksettomaksi sopimukseksi, kun sen olisi pitänyt olla 5,90 e/kk hintainen.
Nyt kun Elisa Tietoturvapalvelu Lapsilukolla -palvelu lakkaa toimimasta kesäkuussa, on sinulle tarjottu Elisa Turvapaketti3 -palvelu 12 kuukauden ajaksi veloituksetta. Kyseisen palvelun normaali hinta on 6,90 e/kk ja olet saanut tämän edun vain ja ainoastaan sen vuoksi, että vanha Tietoturvapalvelu Lapsilukolla -sopimuksesi on ollut virheellisesti nolla hintainen. Sinulle ei siis olisi kuulunut tätä ilmaista jaksoa vanhaan Tietoturvapalvelu Lapsilukolla -sopimukseesi, eikä myöskään tähän uuteen Turvapaketti3 -sopimukseesi."

Kyselin viime kesänä asiakaspalvelulta puhelimitse onko laskutuksessa virhe kun tietoturvaa ei ole veloitettu. Tällöin sanottiin että Tietoturva kuuluu tässä osoitteessa Elisa Viihteen kuukausimaksuun ja laskutus on ok.

Nyt minua nyppii, että tällä tavoin sitten nyt sanotaan että minulla ei olisi ollut oikeus ja ei olisi tähän nykyiseen määräaikaiseen sopimukseenkaan oikeus saada Tietoturvaa maksutta.
Ikäänkuin nyt syllistetään minua siitä, että Elisa on tehnyt mokan.
Vaikka nimenomaan huomautin siitä tosiaan jo vuosi sitten mutta uskoin tietysti kun Elisalta vastattiin että se on ok.
Minun yhteystekniikka eikä ole muuton jälkeen muuttunut, vaan on edelleenkin ADSL2.

kaksi samalla alueella olevaa Elisa Viihde ja tietoturvan käyttäjää ja samat tekniikat ja palvelut omaavaa ovat saaneet jokaisen perättäisen määräaikaisen sopimuksen yhteyteen maksuttoman tietoturvan.
Minulla edellinen määräaikainen sopimus jatkoksi toistaiseksi olevaan sopimukseen tehtiin toukokuussa 2015, silloin sain etuutena uuden digiboxin eli tämän Netgemin Pacen tilalle.
Tietoturvasta maksoin normaalia 5,90 e kuukausihintaa.

Muuttoilmoituksessa vuosi sitten, eli keväällä 2016, ei tullut erikseen tietoturvasta sopimusta ja silloin lakutuksesta vasta tarkistin että sitä ei oltu veloitettu. Tällöin kyselin asiaa Elisalta ja vastattiin että tietoturva kuuluu tässä osoitteessa näillä laajakaistayhteyksillä Elisa Viihteen kuukausimaksuun. (ja tämä oli kuitenkin mukamas virhe).

Luulenpa että tuo virhe oli tapahtunut jo tuolloin toukokuun lopussa 2015 kun minä maksoin määräaikaisen liittymän lisäksi erikseen tietoturvasta. Eli oli laskutettu lähes vuosi vaikka sen olisi pitänyt olla maksuton. nyt sanotaan että olen jotain muka voittanut.
Kaikki tuntemani on saanut määräaikaiseen liittymään maksuttoman tietoturvan. minulle se tuli vasta muuttoni jälkeen. eikä kuulemma tästä johtuen kuuluisi maksuttomana edes tähän, vaikka sopimus on eri, sekä tietoturvapalvelu on ihan toinen.

Lisäksi kyselin että jos vanha tietoturvapalvelu päättyy ja lakkaa toimimasta kesäkuussa, niin miksi siitä ei ole asiakkaille millään tavalla tiedotettu. Niin vastasivat että he eivät tiedä, että "kyllä kai pitäisi". Ja että he laittavat viestiä eteenpäin.
Eipä siitä ole tullut tiedotusta mistää suunnasta vieläkään.

Nyt Somessa on käyttäjiltä kysymyksiä että missä on vika kun tietoturva herjaa että ei ole toiminnassa. Jos tietoturva on päättynyt ja lakkaa viimeistään ensi kuussa kaikilla toimimasta, eikö olisi aika tästä tiedottaa

Minä katsoin näitä Turvapaketti3 -palvelun hintoja ja yhdelle tietokoneelle tuon hinta olisi 2,90 e. Minulta ei edes kysytty haluanko kalliimpaa tietoturvaa.
En tosiaankaan tarvitse tietoturvaa kun yhdelle tietokoneelle. kännyn tietoturva on tarpeeton ja pelkkää rahastusta.

Nyt kun vuoden päästä tämä Turvapaketti3 -palvelun maksuton määräaika päättyy (joka siis on teidän mukaan ollutkin virheellisesti maksuton), niin harkitsen muuta tietoturvaa tai jokatapauksessa vaihdan sen tuohon yhden tietokoneen tietoturvaan. En todellakaan ala maksamaan puolta enemmän ihan tarpeettoman isosta Tietoturvasta.

Lisäksi ihmettelen että sanottiin että koko vuosi on ollut virheellisesti maksuton. Ja samalla tehdään uusi "muka" virhe, että jatketaan maksutonta seuraavan vuoden.
Ja kaikenkukkuraksi yritetään syyllistää näistä Elisan "muka" virheistä. Ja yritetään luoda vaikutelma että tehdään suurikin palvelus, kun ei nyt laskuteta Elisan omista mokista.
Joista huom. olen kysellyt, vaikka minun ei olisi sitä tarvinnut edes tehdä.

Nyt tässä 13.4. luodussa määräaikaisessa sopimuksessa ensimmäisen kerran ikinä tuli tietoturvasta erillinen sopimus. Aikaisemmista sopimuksista ei ole ollut mitään tietoa, on se sitten ollut Elisa Viihteen kuukausimaksuun sisältyvä, tai erikseen maksullinen tai mitä vaan.
Jos olisi tullut asianmukaiset sopimuksen KAIKISTA PALVELUISTA ERIKSEEN, kuten nyt. niin ei tarvitsisi käydä tätäkään keskustelua.

Kun tässä uudessa Tietoturvapaketissa on verkkopankin turvaominaisuus (millä nimellä se nyt sitten kulkeekaan), niin tähän asti siitä ei ole ollut kuin haittaa. Se estää pääsyn joillekin verkkosivustoille. Ei auta kun yrittää joka kerta ottaa pois sen verkkopankin turvan pois päältä.

Tähän en halua edes palata, enkä enää jaksa edes jauhaa. mutta Elisa saisi ottaa vastuun omista virheistään. SEKÄ PALVELUSOPIMUKSET JA TIEDOTUKSET MUUTOKSISTA ON LAIMINLYÖTY.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3
Pahoitteluni, että koet sinua syyllistetyn tässä asiassa. Se ei tietenkään ole tarkoitus, eikä tietoturvan sopimussotku olekaan mitenkään sinun vikasi vaan meidän puolella on tuossa virhe tapahtunut. Alkuperäisessä Viihde-tilausvahvistuksessa on tuosta tietoturvapalvelusta kerrottu, mutta muuttotilausten yhteydessä siinä on tosiaankin sekaannusta tapahtunut. Nyt sinulla on se turvapaketti 12kk ajan ilmaisena, ja jos sitten tarvetta ei ole 3 lisenssille niin tottakai sen voit muuttaa yhden lisenssin turvaksi tai halutessasi hankkia tietoturvasi muualtakin. Pyydän anteeksi virheestämme aiheutunutta sekaannusta sekä vaivaa, kiitos palautteestasi.
Käyttäjätaso 2
Vaikka alkuperäisessä Viihde-tilausvahvistuksessa tietoturvapalvelusta onkin kerrottu (vuonna 2013 eli viisi vuotta sitten), niin aina kun koko Viihde-tilaus menee uusiksi ja se muutetaan määräajaksi niin samalla tavalla kun tuosta tulee uudet sopimukset, niin pitäisit tulla myös tietoturvasta.
Onhan tässä viiden vuoden sisällä ollut kolme muuttoilmoitusta ja useampi erillinen uusi sopimus.

Miten tästä Tietoturvapaketista saa pankkitoimintojen suojauksen kokonaan pois päältä, että sitä ei tarvitsisi aina erikseen sulkee, kun se estää sivuille siirtymisen.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3
Pankkitoimintojen suojauksen saa sieltä asetuksista pois päältä. Kuvallinen ohje löytyy täältä Turvapaketin ohjeista kohdasta Pankkitoimintojen suojaus.
Käyttäjätaso 2
matiaas kirjoitti:

Pankkitoimintojen suojauksen saa sieltä asetuksista pois päältä. Kuvallinen ohje löytyy täältä Turvapaketin ohjeista kohdasta Pankkitoimintojen suojaus.



Kiitti vaan mutta minulla tuo asetukset -näkymä on erilainen kun ohjekuvassa.
Eli tässä ei ole ollenkaan esim. tuota pankkitoimintojen suojausvalikkoa.
Tuo asetusnäkymä on jokaisella kerralla erilainen, kerran jo sain näkymän missä oli pankkitoimintojen suojaus.
Ohjeissa ei ole, päästäänkö asetusnäkymiin toista kautta ja onko nämä asetusvalikot sitten erilaisia. Miksi tämänkin piti mennä niin vaikeaksi. Edellinen ohjelmisto oli paljon helpompi.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2
Anita Esteri kirjoitti:

matiaas kirjoitti:

Pankkitoimintojen suojauksen saa sieltä asetuksista pois päältä. Kuvallinen ohje löytyy täältä Turvapaketin ohjeista kohdasta Pankkitoimintojen suojaus.



Kiitti vaan mutta minulla tuo asetukset -näkymä on erilainen kun ohjekuvassa.
Eli tässä ei ole ollenkaan esim. tuota pankkitoimintojen suojausvalikkoa.
Tuo asetusnäkymä on jokaisella kerralla erilainen, kerran jo sain näkymän missä oli pankkitoimintojen suojaus.
Ohjeissa ei ole, päästäänkö asetusnäkymiin toista kautta ja onko nämä asetusvalikot sitten erilaisia. Miksi tämänkin piti mennä niin vaikeaksi. Edellinen ohjelmisto oli paljon helpompi.



1. Avaa tietoturvan pääikkuna auki

2. Mene kohtaa Perheturva:



3. Asetukset

4. Saat tämän näkymän:

Käyttäjätaso 2
ahaa, että asetusvalikko on näköjään monessa paikkaa.
Kun aloitusnäkymässä on asetukset -palkki sinisenä, ja sitten on toisaalla toinen asetusvalikko ja tämä on nyt sitten kolmas.
Kiitos tästä, nyt tuo on pois päältä.
En päässyt vain muutamia mainitakseni Facebookiin,Twitteriin, YouTubiin enkä Elisan kotisivuillekaan ennen kun räppäsin ponnahdusikkunasta tulleesta valikosta sen pankkitoimintojen suojauksen pois päältä aina jokaisen verkkosivujen latausyrityksen kohdalla erikseen.
Mitähän tuolla yritettiin parantaa ? Kyllähän se toki suojaa tietokoneelta viruksilta, kun mihinkään verkkosivuille ei pääse. Mutta en kalliimpaa maksua ole valmis sellaisesta "paremmasta" tietoturvasta maksamaan, joka estää verkkosivuille pääsyn tykkänään.
Ja aivan turhaa tyrkytettiin kolmelle laitteelle suojaus - ei annettu eikä tiedotettu muusta vaihtoehdoistakaan.
Myöhemmin katsoin että olis ollut yli puolta halvempi vaihtoehto yhden tietokoneen suojaukseen. Mitä minä vaan tarvitsenkin.
Ette varmaan keneltäkään kysy asiakaskohtaisesti, että minkälainen tietoturvapaketti juuri eri asiakkaiden käyttöä palvelisi paremmin. Sanonta "Turha ostaa koko pussia, kun tarvitsee vain yhden", sopii tähänkin.
Tämän kolmen laitteen tietoturvapaketti maksaa normisti 6,90 e, kun yhden tietokoneen suojaus 2,90 e. No onneksi voin vaihtaa tuohon tämän maksuttoman vuoden jälkeen.
tai aikaisemminkin, kun kuulemma tämä ilmainen vuosi ei edes minulle kuuluisikaan.

Kyllä todella täytyis näiden sopimuksen tarjoustilanteissa asiakkaille kertoa palveluista ja eri vaihtoehdoista paljon paremmin. Ei voi olettaa että asiakas itse osaisi kaikkia kysellä.
Sillä minä olen sanonutkin yleensä että tutustun ja katson verkosta niin palataan sitten asiaan.
Koskaan aikaisemmin en ole tehnyt mitään sopimuksia puhelimitse, eikä se olisi kannattanut tälläkään kertaa.
Toista kertaa en tee edes Elisan kanssa sopimuksia puhelimessa. Kun te vetäydytte vastuusta kertoa kaikkia olennaista palvelusta, mitä olette myymässä.
Elisa myy mielellään juuri puhelimessa palvelujaan, ehkä juuri siksi että asiakas ei kerkiäisi tutustumaan ehkä hänelle paremmin sopivaa ja näin ollen myös edullisempaa vaihtoehtoa.
Monta kertaa Elisasta ollaan sanottu, että se tarjous on vain näin hänen kauttaan tilattavissa, että verkossa se on kalliimpi. Mutta sekin näköjään kuitenkin kannattaa, ennenkun antaa Elisan puhelinmyyjälle turhat provikat.
Verkossa kun tutustuu ja sen kautta jos itse tilaa, niin tietää ainakin mitä saa. Mikäli tuotekuvauksessa on vaan totuudenmukaiset asiat ja sopimusehdot paremmin luettavissa etukäteen, eikä vasta tilausvahvistuksessa joka tulee tilauksen jälkeen.

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)