Kysymys

Ulkoinen kovalevy ei näy


Mikä mättää kun uusi ulkoinen kovalevy ei näy? Kyseessä WD 1,5tb usb kovalevy. Oli alustettu ntfs, alustin uudestaan fat32. Silti ei näy vaikka kytkee modeemiin tai digiboksiin.  Tietokoneeseen kytkettynä kyllä näkyy. Oma Elisastakin on laitettu kovalevyn jako päälle.

14 kommenttia


Yritin itsekkin tuota joskus saada näkyviin, mutta ikinä en päässyt siihen vaiheeseen, että levy olisi näkynyt.
Eli ilmeisesti  jossain on jotain häikkää.


Olethan liittänyt levyn tuon jälkeen verkkolevyksi tietokoneen päästä? Suora osoite verkkolevyyn on \192.168.100.1



Samaa asiaa olen tässä yrittänyt,mutta tuo osoite vie Elisa kotiboksin general information sivulle.En vaan nyt kyllä osaa tätä hommaa.Olisko tähän ihan selko-ohjeet jossain?
Käyttäjätaso 4

Tästä näet, kuinka paljon tykkäyksiä antero on saanut muilta palstalaisilta.

Onhan  pc.n  verkon jakamisasetuksissa  valittuna "Ota verkon etsiminen käyttöön"
täällä ainakin on.




Olethan liittänyt levyn tuon jälkeen verkkolevyksi tietokoneen päästä? Suora osoite verkkolevyyn on \192.168.100.1



Samaa asiaa olen tässä yrittänyt,mutta tuo osoite vie Elisa kotiboksin general information sivulle.En vaan nyt kyllä osaa tätä hommaa.Olisko tähän ihan selko-ohjeet jossain?

Olisikohan sinulla osoitteessa kauttaviivat "//" eikä takakenot "\"? Tämä on aianakin minulle sattunut vahingossa.



Niin siis etukenoilla meneepi tuonne kotiboksin general sivulle ja takakenoilla ilmoittaa että:Tiedostoa ei löytynyt sijainnista ///192.168.100.1.

Mitäs mä nyt en tässä osaa tai ymmärrä?Pitäiskö tuo levy näkyä myös omassa tietokoneessa?





Olethan liittänyt levyn tuon jälkeen verkkolevyksi tietokoneen päästä? Suora osoite verkkolevyyn on \192.168.100.1



Samaa asiaa olen tässä yrittänyt,mutta tuo osoite vie Elisa kotiboksin general information sivulle.En vaan nyt kyllä osaa tätä hommaa.Olisko tähän ihan selko-ohjeet jossain?

Olisikohan sinulla osoitteessa kauttaviivat "//" eikä takakenot "\"? Tämä on aianakin minulle sattunut vahingossa.



Niin siis etukenoilla meneepi tuonne kotiboksin general sivulle ja takakenoilla ilmoittaa että:Tiedostoa ei löytynyt sijainnista ///192.168.100.1.

Mitäs mä nyt en tässä osaa tai ymmärrä?Pitäiskö tuo levy näkyä myös omassa tietokoneessa?



Kyllä niiden kuuluu olla \ kenot.  Tarkistin vielä oma elisan ohjeista, mutta eipä  siltikään onnistu...  :(
Käyttäjätaso 4

Tästä näet, kuinka paljon tykkäyksiä antero on saanut muilta palstalaisilta.


Mitäs mä nyt en tässä osaa tai ymmärrä?Pitäiskö tuo levy näkyä myös omassa tietokoneessa?

Kun kytketty modeemiin, niin levyn pitäisi näkyä tietokoneella (osoite on modeemille). Boksiin kytkettyä ei näy tietokoneesta.
Siis digiboksi ei edes löytänyt sitä että olisin voinut alustaa sen boksin kautta. Ja vistahan ei päivitä kuin fat64 niin piti sekin mennä netistä etsimään. Tulee vaan ilmoitukset boksilla että ei löydä, yritä liittää uudelleen. Alkaa mennä jo pikku hiljaa hermo näiden tekniikkalaitteiden kanssa. En saa sitä kovalevyä edelleenkään näkyviin modeemin kautta, ja tuo linkki vei tosiaan sinne Elisa kotiboksin statistiikkasivuille.
Myös minä haluaisin tähän nyt aivan seikkaperäiset ohjeet millä tuon saisi näkyviin.Yritetty on niin ulkoista kovalevyä kuin erilaisia usb tikkuja.
Sama. Modeemiin kytkettyä USB kiintolevyä ei saa näkyviin muilla koneilla. Jako on laitettu päälle oma.elisa sivulta. Käyttiksinä 2000, XP ja Vista.
Ei tunnu Elisan ihmisiä kiinnostavan tämä.No onneksi sopimusta jäljellä enään vajaat puoli vuotta.
Käyttäjätaso 3

Tästä näet, kuinka paljon tykkäyksiä groner on saanut muilta palstalaisilta.

Kunniamerkki
Pahoittelut vastausviiveestä tämän ongelman tiimoilta, joulu iski väliin.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko verkkolevyn päälle kytkeytyminen ei mene päivityspalvelimelta modeemille asti läpi (tämän voi halutessaan tarkistaa vikapalvelusta) tai sitten kyseessä on käytön ongelma, eli verkkolevyä yritetään käyttää virheellisesti.

Verkkolevyn katseleminen onnistuu yksinkertaisimmin, kuten Oma Elisassa oleva ohjekin sanoo:

Levyjaon katseleminen

  1. Avaa resurssinhallinta
  2. Kirjoita osoitekenttään: \192.168.100.1 ja paina Enter.
  3. Eteen avautuu lista kytketyistä laitteista kansioina. Jos kansiota ei löydy, voit kokeilla Refresh-toimintoa.

Jos jakoa ei löydy osoitteesta \192.168.100.1, ongelman voi aiheuttaa myös esim. käytössä oleva palomuuriohjelmisto, joka saattaa estää tällaisten verkkosijaintien näkymisen ilman erillistä sääntöä.


Pahoittelut vastausviiveestä tämän ongelman tiimoilta, joulu iski väliin.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko verkkolevyn päälle kytkeytyminen ei mene päivityspalvelimelta modeemille asti läpi (tämän voi halutessaan tarkistaa vikapalvelusta) tai sitten kyseessä on käytön ongelma, eli verkkolevyä yritetään käyttää virheellisesti.

Verkkolevyn katseleminen onnistuu yksinkertaisimmin, kuten Oma Elisassa oleva ohjekin sanoo:

Levyjaon katseleminen

   1. Avaa resurssinhallinta
   2. Kirjoita osoitekenttään: \192.168.100.1 ja paina Enter.
   3. Eteen avautuu lista kytketyistä laitteista kansioina. Jos kansiota ei löydy, voit kokeilla Refresh-toimintoa.

Jos jakoa ei löydy osoitteesta \192.168.100.1, ongelman voi aiheuttaa myös esim. käytössä oleva palomuuriohjelmisto, joka saattaa estää tällaisten verkkosijaintien näkymisen ilman erillistä sääntöä.



Saisiko vihdoin Elisalta ohjeet Windows 7:aa varten. Onhan se jo jonkin aikaa ollut olemassa ja yleistynyt.

Minulla on 1TB Western Digital Viihteen ADSL-modeemin USB1:ssä. Jako näkyy Win XP -koneessa, joka on verkkopiuhalla kiinni modeemissa. Mutta Win 7:ssä ei onnistu. Se on WLAN:n kautta yhteydessä. Win 7 kertoo, että "laitetta ei ole määritelty toimimaan tiedostojen jakona (SMB)" tms.

Molemmissa koneissa (Win XP ja Win 7) on Elisan tietoturvapalvelu (F-Secure) käytössä (ei lapsilukkona). Jos vikaa on siellä, Elisa saisi jo antaa ohjeet, miten tehdään vaadittava palomuurisääntö, mikä palomuuriprofiili toimii jne. Nämä ominaisuudet ovat olleet myös ostopäätökseen vaikuttaneita ominaisuuksia (mm. levyjako, koska ei vaatinut lisälaiteinvestointeja). Pitäisi myös saada vastinetta rahoille!
-Timo
Käyttäjätaso 3

Tästä näet, kuinka paljon tykkäyksiä groner on saanut muilta palstalaisilta.

Kunniamerkki



Pahoittelut vastausviiveestä tämän ongelman tiimoilta, joulu iski väliin.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko verkkolevyn päälle kytkeytyminen ei mene päivityspalvelimelta modeemille asti läpi (tämän voi halutessaan tarkistaa vikapalvelusta) tai sitten kyseessä on käytön ongelma, eli verkkolevyä yritetään käyttää virheellisesti.

Verkkolevyn katseleminen onnistuu yksinkertaisimmin, kuten Oma Elisassa oleva ohjekin sanoo:

Levyjaon katseleminen

   1. Avaa resurssinhallinta
   2. Kirjoita osoitekenttään: \192.168.100.1 ja paina Enter.
   3. Eteen avautuu lista kytketyistä laitteista kansioina. Jos kansiota ei löydy, voit kokeilla Refresh-toimintoa.

Jos jakoa ei löydy osoitteesta \192.168.100.1, ongelman voi aiheuttaa myös esim. käytössä oleva palomuuriohjelmisto, joka saattaa estää tällaisten verkkosijaintien näkymisen ilman erillistä sääntöä.



Saisiko vihdoin Elisalta ohjeet Windows 7:aa varten. Onhan se jo jonkin aikaa ollut olemassa ja yleistynyt.

Minulla on 1TB Western Digital Viihteen ADSL-modeemin USB1:ssä. Jako näkyy Win XP -koneessa, joka on verkkopiuhalla kiinni modeemissa. Mutta Win 7:ssä ei onnistu. Se on WLAN:n kautta yhteydessä. Win 7 kertoo, että "laitetta ei ole määritelty toimimaan tiedostojen jakona (SMB)" tms.

Molemmissa koneissa (Win XP ja Win 7) on Elisan tietoturvapalvelu (F-Secure) käytössä (ei lapsilukkona). Jos vikaa on siellä, Elisa saisi jo antaa ohjeet, miten tehdään vaadittava palomuurisääntö, mikä palomuuriprofiili toimii jne. Nämä ominaisuudet ovat olleet myös ostopäätökseen vaikuttaneita ominaisuuksia (mm. levyjako, koska ei vaatinut lisälaiteinvestointeja). Pitäisi myös saada vastinetta rahoille!
-Timo



Kytke Windows 7 -kone irti verkosta (verkkokaapeli irti tai WLAN-yhteys katki) ja laita Elisa Tietoturvapalvelu pois päältä. Kokeile tämän jälkeen päästä tuonne \192.168.100.1  -osoitteeseen uudelleen. Tällä saat poissuljettua palomuurin aiheuttaman ongelman.

Jos tuonkaan jälkeen ei toimi, ongelma ei johdu Elisa Tietoturvapalvelusta (eikä pitäisikään, SMB-jaon käyttäminen pitäisi toimia oletuksena kuten toiseltakin tietokoneeltasi) vaan jää Windows 7:n päähän. Onhan kaikki päivitykset ladattu Windows Updatesta? Onhan tiedostojenjako sallittu ja päällä verkkoasetuksista?

Vastaa

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)
    Takaisin ylös